INTERIEURONTWERP
Ik vind het belangrijk dat een ruimte de persoonlijkheid ‘in- en uitademt’ van de organisatie die erin huist, zodat je als bezoeker, maar ook als medewerker, vóelt waar de organisatie voor staat. Zodra je de drempel over stapt. Zonder ook maar ergens één letter gelezen te hebben. Wat zijn de belangrijkste kernwaarden van dit bedrijf? Wat is de visie? Wat voor soort mensen werken hier? En dat allemaal verwerkt in het interieur :)
De kunst is dus om hetgeen wat de organisatie wil uitstralen, te vertalen naar het interieur. Maar al te vaak worden trucjes toegepast. Trucjes – al worden ze nog zo goed uitgevoerd – worden door de ontvangers doorzien. Ze raken niet. Ze zijn niet doorleefd en doorvoeld en komen niet diep bij je binnen.
Als je iets communiceert, dan wil je dat je mensen raakt. Daarom is het van belang om met het hart in plaats van met het hoofd te creëren. Zodat er emotie in je boodschap zit. Dat de mensen verwonderd zijn, even stil blijven staan en zich afvragen… Is het echt waar wat ik zie?
PRODUCT DESIGN
Het ontwerpen van meubels en andere objecten betekent iets creëren vanuit het niets. Iets concretiseren wat alleen in het hoofd bestaat. Het ontwerpen van een object… Zoals een sofa. Of een lamp. Spelen met maten & verhoudingen, texturen & tinten. Met als doel iets toe te voegen aan wat er eerder nog niet was, wellicht ter ondersteuning van een visie. Of gewoon omdat het mooi is en je er een blij gevoel van krijgt.
INTERIEURSTYLING
Bij het re-stylen van een bestaand interieur kan een kleine, creatieve aanpassing al een groot verschil maken! En dat is goed nieuws, zeker als er een tijdelijk doel wordt beoogd, zoals het inrichten van een originele beursstand of de verkoop van een huis. Slechts een frisse blik en een lekkere dosis creativiteit is benodigd voor een out-of-the-box-oplossing!